Niedziela, 26 marca 2017 r.

Imieniny: Emanuela, Teodora KONTRAST

eb_2017 fvenergia
Partner serwisu:

TAURON w 2017 r. stawia na klientocentryzm

Kategoria: Aktualności
17.03.2017

W 2017 r. chcemy przekuć w praktykę zapisany w naszej strategii "kilentocentryzm" – powiedział w czwartek prezes TAURONA Filip Grzegorczyk podczas konferencji poświęconej wynikom firmy za 2016 r.

"Będziemy podejmować działania +proklienckie+, prosprzedażowe, które mają doprowadzić do wzrostu wolumenu sprzedaży energii w 2017 r. - powiedział Grzegorczyk. Tauron jest największym dystrybutorem energii - jego udział w dystrybucji energii elektrycznej do klientów końcowych to ok 38 proc. Jest jednocześnie drugim sprzedawcą energii do odbiorców końcowych z 26 proc. udziałem w rynku.

W 2016 r. Tauron dostarczył swym klientom niemal 50 TWh energii więcej niż rok wcześniej. Jak podkreślali w środę przedstawiciele zarządu firmy, to wynik koniunktury gospodarczej i wyższego krajowego zużycia energii. Jak podkreślili, w ub. roku spółka przyłączyła do swojej sieci dystrybucyjnej 50 tys. nowych klientów. w sumie, na koniec 2016 roku Tauron miał 5 mln 474 tys. klientów.

Jednak sprzedaż sprzedaż detaliczna energii elektrycznej Tauron spadła z 35,91 TWh do 32,03 w 2016 r., czyli o 11 proc. Jak wyjaśniła spółka wynika to przede wszystkim z faktu, że nie sprzedawała energii do polskich sieci elektroenergetycznych i "coraz silniejszej konkurencji" na rynku sprzedaży prądu.

Spółka podała, że produkcja energii elektrycznej w 2016 r. wyniosła ok. 16,8 TWh, w tym z odnawialnych źródeł energii - 1,3 TWh. "Niższa produkcja i sprzedaż energii elektrycznej realizowana przez segment "Wytwarzanie" wynikała bezpośrednio z przyjętej strategii handlowej Grupy Tauron, przy czym za spadek produkcji energii w źródłach odnawialnych odpowiadała głównie niższa produkcja z biomasy (efekt obniżenia współczynnika wsparcia dla procesu współspalania biomasy z 1 do 0,5 oraz silnego spadku cen zielonych certyfikatów)" - tłumaczy.

Spółka podała też że w 2016 r. produkcja węgla handlowego była wyższa o 30 proc. w porównaniu do roku 2015 r. i wyniosła 6,37 mln ton. "Bez uwzględnienia produkcji z ZG Brzeszcze wzrost wyniósłby 6 proc. Sprzedaż węgla kamiennego osiągnęła poziom 6,1 mln ton, z czego 4,7 mln ton (ok. 77 proc.) trafiło do spółek z segmentu "Wytwarzanie". Na wysoki wolumen wydobycia największy wpływ miał systematyczny wzrost produkcji w funkcjonującym od stycznia 2016 r. w ramach Tauron, Zakładzie Górniczym Brzeszcze - podała spółka.

Grzegorczyk powiedział, że spółka planuje , że wyniki ten powinien przełożyć się na osiągnięcie w 2017 r. wydobycia w docelowej wysokości ok. 1,8 mln ton. w czwartym kwartale ub. roku Brzeszcze wydobyły aż 438 tys. ton węgla. Jak podkreślał zarząd, dzięki zwiększeniu wydobycia można było obniżyć jednostkowe koszty wydobycie węgla. Tauron przejął kopalnię Brzeszcze w grudniu 2015 r. W 2016 r. zainwestował w nią 105,5 mln zł.

Tauron podał w środę, że w 2016 r. jego przychody wyniosły ze sprzedaży wyniosły 17,65 mld zł a zysk netto wyniósł 370 mln zł (wobec straty netto w 2015 r. w wysokości 1,8 mld zł) a inwestycje 3,8 mld zł.

Program Poprawy Efektywności Grupy Tauron, przyjęty w marcu 2016 r., zakłada uzyskanie oszczędności w latach 2016-2018 na poziomie 1,3 mld zł.

Tauron Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii elektrycznej oraz ciepła. Od 2010 r. jest notowana na GPW - 54,49 proc akcji należy do skarbu państwa. Zatrudnia ok 25 tys. osób.W skład grupy wchodzą m.in. Tauron Wydobycie, Tauron Wytwarzanie, Tauron Ekoenergia, Tauron Ciepło, Tauron Dystrybucja, Tauron Sprzedaż oraz Tauron Obsługa Klienta. Kontroluje 29 proc zasobów energetycznego węgla kamiennego w kraju.

(PAP)

Fot. 123rf

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.