Partner serwisu
21 kwietnia 2017

A. Monkiewicz-Jakóbczak: Po pierwsze komunikacja wewnętrzna

Kategoria: XXIV Sympozjum Wiosenne Spotkanie Ciepłowników

Budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa warto zacząć od… pozytywnego nastawienia. W pierwszej
kolejności trzeba zadbać o komunikację wewnętrzną i kulturę pracy, która integruje pracowników, daje im
możliwość samorealizacji i sprawia, że ich identyfikacja z firmą jest silna.

A. Monkiewicz-Jakóbczak: Po pierwsze komunikacja wewnętrzna

Budowanie pozytywnego wizerunku rozpoczyna się bowiem od nas samych i tego jak o swojej pracy mówimy. Komunikując na zewnątrz, należy przede wszystkim pamiętać o trzech istotnych elementach:

Co mówimy – budowanie pozytywnego wizerunku to przede wszystkim mówienie prawdy. Bardzo łatwo jest mówić o sukcesach, ale o tym czy komunikacja jest dobra świadczy również nasza umiejętność reagowania i mówienia o sytuacjach kryzysowych.

Do kogo mówimy – niezwykle istotnym elementem kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa jest umiejętność określenia kto nas słucha i kto chcemy, aby nas słuchał. Bez względu na to, co mamy do powiedzenia, nasza komunikacja musi być zrozumiała i atrakcyjna dla odbiorcy, do którego kierujemy przekaz.

Jak mówimy – podstawą komunikacji w firmie są skuteczne metody i przyjazne kanały komunikacji. Dziś coraz większą rolę w komunikacji odgrywają np. social media, a my powinniśmy być obecni tam, gdzie obecni są mieszkańcy miast, które ogrzewamy. Ważne, aby w każdej przestrzeni komunikacji wizerunek przedsiębiorstwa był spójny.

Ciepłownictwo nie jest tematem na pierwsze strony gazet, ale przestrzeń lokalnych społeczności, w których funkcjonują przedsiębiorstwa ciepłownicze, jest dla nas bardzo ważna. Społeczna odpowiedzialność biznesu to obszar, w którym możemy promować wartości ważne dla nowoczesnych firm ciepłowniczych: ekologię, aktywność i rywalizację opartą o zasadę Fair Play czy edukację. Efektem odpowiedzialnie prowadzonych działań społecznych jest poprawa jakości życia mieszkańców ogrzewanych przez nas miast, a to najlepsza forma promocji wizerunku spółki.

fot.: zasoby własne autora

Tagi: Ciepłownictwo, ECO Opole, PR, wizerunek
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ