Partner serwisu
03 sierpnia 2018

Polska stawia pierwsze kroki w kierunku elektromobilności

Kategoria: Aktualności

Polska stawia dopiero pierwsze kroki w kierunku rewolucyjnych zmian w motoryzacji. Ich częścią jest elektromobilność, a do jej rozwoju potrzebne jest odpowiednie prawodawstwo.

Polska stawia pierwsze kroki w kierunku elektromobilności

To z kolei zaczęło się kształtować dopiero w ubiegłym roku. Powstały pierwsze zapisane regulacje dotyczące całkowicie nowego sektora – jak choćby krajowe ramy rozwoju polityki infrastruktury paliw alternatywnych czy plan rozwoju elektromobilności. Wtedy też zostały rozpoczęte konsultacje ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Została ona przyjęta i w lutym tego roku weszła w życie. To pierwszy akt prawny, który na nowo definiuje to, czym jest elektromobilność w Polsce i jak ma się rozwijać na naszych drogach. W ostatnim czasie weszła też w życie nowelizacja ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciepłych. Choć nazwa pozornie nie ma związku, to projekt ten jest również ważny dla elektromobilności.

Fundusz Niskoemisyjnego Transportu – czyli ciało, które ma wesprzeć finansowo rozwój elektromobilności, zostało właśnie tu zapisane. Znalazł się tam także punkt o poprawie Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych – stąd tak ważne było jej jak najszybsze przyjęcie. Uporządkowała ona system, przez który w ciągu kilku miesięcy niemożliwe było oddanie planowanego punktu ładowania samochodu elektrycznego. Brakowało bowiem rozporządzeń wykonawczych i Urząd Nadzoru Technicznego nie miał podstawy, aby taką stację przyjąć. Teraz sytuacja jest już inna. Każdy operator może oddać punkt do eksploatacji i komercyjnie realizować swoje cele biznesowe. To pokazuje, jak dużo jest nadal do zrobienia w elektromobilności.

– Choć ustawa o elektromobilności budziła wiele kontrowersji, była absolutnie niezbędna. Jako organizacja branżowa zrzeszająca podmioty zainteresowane rozwojem elektromobilności podkreślaliśmy, że takie działanie to krok w bardzo dobrym kierunku. Jednak jest on nadal niewystarczający – powiedział serwisowi eNewsroom Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – Należy zrobić jeszcze więcej, aby poprawić elektromobilność. Oprócz tego należy rozwijać takie aspekty, które pozwolą zdynamizować rozwój tego rynku. Nie wystarczy jeden akt prawny. Wymagany jest cały cykl dokumentów, które będą ten rynek definiowały, zmieniały i co ważne – regulowały oraz dynamizowały. Należy uczyć się w tym zakresie na przykładach z Europy Zachodniej. W tym samym czasie, kiedy na polskich drogach jeździ łącznie 2 tys. samochodów elektrycznych, w Niemczech w ciągu jednego roku rejestruje się ich 60 tys., podobnie w Wielkiej Brytanii, a jeszcze więcej w Norwegii. Mamy więc od kogo się uczyć – dodał Mazur.

źródło: enewsroom.pl
fot. 123rf.com
1
Józef Czerny
2018-08-29
Wprowadzenie prawa promującego elektromobilność jest oczywiście konieczne, ale to absolutnie nie wystarczy by odmienić obecną różnice ilości rejestorwanych samochodów elektrycznych w Polsce a Niemczech Wielkiej Brytanii, Francji i Norwegii. Przede wszystkim my w przeciwieństwie do tych krajów praktycznie wyzbyliśmy się polskiego przemysłu samochodów osobowych! A dotychczasowe działania to w zasadzie działania o charakterze urzędniczo konkursowym , a nie produkcyjno-innowacyjnym!
Dla przykładu ogłoszony w ubiegłym rok konkurs był konkursem na karoserię ( czyli na atrakcyjne "opakowanie" ) a nie na innowacyjne rozwiązania napędu elektrycznego samochodu...
mlody
2018-12-10
polski nie stac na elektromobilnosc i polskiego rzadu pis ktury obiecywal milion samochodow elektrycznych w polsce nie stac ich na wybudowanie stacji ladowania samochodow elektrycznych w polsce calej - RWE , i szybkich ladowarek do samochodow elektrycznych w polsce na stacjach paliw w polsce calej i mazowszu na stacjach paliw orlen , bipi zakret , milosna stara , konik stary , debe wielkie , obwodnica miska maz , i mista minsk maz nie ma gdzie naladowac samochodu elektrycznego , kaluszyn na stacji paliw orlen terz auta elektrycznego czlowiek nie nalduje swojego tym bardziej na stacji paliw swoja przy trasie na terespol nie naladuje samochodu elektrycznego wogule w siedlce miasto i na trasie w kierunku na Losice i siemiatycze na ulicy janowskiej w siedlcach w kierunku na losice terz samochodu czlowiek nie naladuje wogule w gminie Losice terz nie ma gdzie naladowac samochodu elektrycznego zeby dojechac do gminy kornica , gmina Lesna podlaska i dalej do Janow podlaski czlowiek nie naladuje samochodu elektrcznego swojego , a najgorzej jest gminach mazowsz wschodniego - gmina rebertow AON przy dworcu kolejowym terz niema stacji ladowania samochodw elektrycznych , gmina wesola , gmina sulejowek , gmina okuniew , gmina chalinow , gmina stanislawow , gmina dobre i gmina wegrow i gmina pustelnik wogule sie zadnego samochodu czlowiek nie naladuje swojego zadna osoba czy nawet firma ktura posiada samochdy elektryczne na mazowszu wschodnijm - tak polski rzad pis obiecywanki na papierze tylko robij polakom naczele z premierem morawieckim w polsce calej , to wielka bzdura o milionie samochodow elektrycznych w polsce tylko , polski rzad pis zamierza sprowadzac samochody elektryczne z chin do polski calej auta terenowe elektryczne wlasnie do polski elektryczne pojazdy - byd sung suv 400 electric , baic ex 370 suv electric , jac i ev 6 suv electric , byd e 6 suv electric , byd t 3 van electric do polski calej dla polakow wszystkich w polsce , polska nie bedzie produkowac swojch samochodow elektrycznych w polsce to byl pomysl rzadu pis na papierze i wybieg polskiego rzadu pis doprzodu aby ludziom zamydlic oczy w polsce calej .....
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ