Partner serwisu
21 kwietnia 2017

M. Niestępska: wizerunek to zbiór skojarzeń

Kategoria: XXIV Sympozjum Wiosenne Spotkanie Ciepłowników

Wizerunek jest to zbiór skojarzeń i pierwsza reakcja, jaką wywołuje nazwa lub logo naszej firmy. Naszym celem jest, aby kojarzyć się pozytywnie tj. z komfortem, ciepłem i profesjonalizmem i aby widok naszego komina górującego nad otoczeniem kojarzył się z ekologią i alternatywą dla smogu. Byłoby fatalnie, jeśli kojarzylibyśmy się z wysokimi rachunkami, dyskomfortem braku ciepłej wody, zimnymi grzejnikami podczas silnych mrozów i protekcjonalną obsługą klienta. Nie możemy również być anonimowymi.

M. Niestępska: wizerunek to zbiór skojarzeń

Zdajemy sobie sprawę, że budowa wizerunku to codzienna budowa zaufania w relacji z otoczeniem, zaufania naszych odbiorców oraz potencjalnych odbiorców. Jesteśmy dostawcami usługi polegającej na zapewnieniu komfortu cieplnego w sposób ciągły i właśnie zachowania ciągłości dostaw oczekują przede wszystkim nasi odbiorcy. Ciągłość dostaw uważam za fundament wizerunku przedsiębiorstwa ciepłowniczego. Budowanie wizerunku z hasłem „masz ciepło i już” zobowiązuje nas do realizacji strategii rozwoju niezawodnego systemu ciepłowniczego, gwarantującego ciepłą wodę w kranie oraz ciepłe grzejniki nawet podczas usuwania awarii. Przerwy w świadczeniu usług kładą się bowiem największym cieniem na naszą wiarygodność i wizerunek.

Istotną cegiełką budująca nasz wizerunek jest zakodowanie w świadomości otoczenia naszej usługi i naszego produktu – „ciepła systemowego” jako najtańszej i najbardziej ekologicznej opcji ogrzewania i ciepłej wody. Drugą cegiełkę dokłada nasz zespół zadowolonych z pracy profesjonalistów. Wizerunek przedsiębiorstwa budują bowiem tylko pracownicy, którzy się z nim utożsamiają. Dlatego warto być wiarygodnym i umożliwiającym rozwój pracodawcą. Istotne jest traktowanie każdego klienta tak, aby czuł, że podchodzimy do jego problemów indywidualnie – od momentu zapytania o możliwość przyłączenia do sieci. Kolejną cegiełką w budowie wizerunku jest kodowanie w otoczeniu naszej firmy jako aktywnej w życiu lokalnej społeczności, w tym poprzez wspieranie i udział w lokalnych inicjatywach i wydarzeniach. Wizerunek tworzymy bowiem poprzez naszą
aktywność i bycie rozpoznawalny na rynku.

 

 

 

fot.: zasoby własne autora

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ