Partner serwisu
21 października 2014

Fotowoltaika i sprzedaż internetowa – nowe możliwości rozwoju

Kategoria: Aktualności

Spółka Grodno w ciągu dwóch lat chce osiągnąć 25-proc. udział internetu w całkowitej sprzedaży. Segment fotowoltaiki ma stanowić w przyszłym roku już 5 proc. całej sprzedaży. Władze spółki liczą na nowe inwestycje finansowane głównie ze środków unijnych.

Fotowoltaika i sprzedaż internetowa – nowe możliwości rozwoju

– W tej chwili już kilkudziesięciu klientów korzysta z naszych końcówek informatycznych. Bardzo skraca to łańcuch dostaw i wiąże naszego klienta z firmą – mówi Andrzej Jurczak, prezes zarządu spółki Grodno. – W tym kierunku chcemy się rozwijać.

Wkrótce powstanie sklep internetowy, przez który firma chce sprzedawać 25 proc. swojego towaru. I jest to poziom docelowy, bo jak tłumaczy prezes – wynika to ze specyfiki klientów.

– Naszym klientem jest głównie mały i średni instalator, który generuje 49 proc. przychodów Grodna. Ten klient potrzebuje codziennej obsługi i spotkania z naszym handlowcem w naszej sieci sprzedaży, dlatego rozwijamy sieć sprzedaży. Ten klient wymaga fachowego doradztwa, natychmiastowego odbioru we wszystkich naszych placówkach zlokalizowanych w kraju. Dlatego dla Grodna ważne są magazyny oddziałowe z asortymentem dostosowanym do potrzeb małego i średniego instalatora, który czasem korzysta zakupów kilka razy dziennie.

Zarząd Grodna pozytywnie ocenia obecną sytuację w branży i widzi dobre perspektywy na przyszłość. Firma chlubi się tym, że w ciągu 24 lat działalności nigdy nie zamknęła żadnego oddziału i nigdy nie miała strat. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015, zakończonym 30 czerwca, odnotowała ponad 131-proc. wzrost zysku netto.

Teraz rysują się na rynku nowe możliwości, w których prezes spółki widzi szanse na dalszy rozwój.

– Przed nami bardzo dobre perspektywy rozwoju w obszarze budownictwa związane z funduszami europejskimi. W tym obszarze widzimy także perspektywy związane z fotowoltaiką, również wspieraną środkami unijnymi – mówi Jurczak. – Ten segment sprzedaży będzie stanowił 5 proc. naszych przychodów już w przyszłym roku.

Już w tej chwili firma ma na koncie realizację kilkunastu projektów fotowoltaicznych jako generalny wykonawca – zapewnia realizację całej inwestycji od przygotowania projektu, poprzez dostarczenie towaru i instalację, aż po załatwienie formalności w zakładzie energetycznym, dzięki czemu klient może podłączyć instalację do sieci i sprzedawać nadwyżkę produkowanej przez siebie energii.

źródło i fot.: inwestor.newseria.pl

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ