Ciepło z jakością
Po transformacji ustrojowej, w nowych uwarunkowaniach funkcjonowania przedsiębiorstw o zróżnicowanym profilu działalności, wysoka jakość produktów i usług stawała się przepustką i drogą prowadzącą do sukcesu biznesowego.
Myślenie projakościowe stanowiło skuteczny środek umożliwiający lepsze wykorzystanie będących w dyspozycji przedsiębiorstw zasobów i ich możliwości.

Panującym trendom z przełomu XX i XXI w. poddało się również przedsiębiorstwo ciepłownicze we Włocławku. Zainteresowanie Systemem Zarządzania Jakością w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. nastąpiło na przełomie lat 2002/2003, a więc w okresie, w którym zaczęto dostrzegać przemiany zachodzące w otoczeniu zewnętrznym i gdzie większość przedsiębiorstw powodzenie rozwoju gospodarczego zawdzięczała wdrożonej strategii jakości z zastosowaniem Systemu Zarządzania Jakością wg norm ISO serii 90001. Od czerwca 2004 r. w MPEC we Włocławku funkcjonuje System Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2008.
W niniejszym opracowaniu opisano funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008 w komunalnej spółce ciepłowniczej, przedstawiono przesłanki, jakimi kierowano się przed podjęciem decyzji o jego wdrożeniu, trudności, które spółka napotkała przy realizacji wdrażania systemu oraz ukazano korzyści z zaimplementowania systemu jakości do przedsiębiorstwa na bazie dwunastoletniego doświadczenia praktycznego.
Więcej przeczytasz w numerze 3/2016 magazynu Energetyka Cieplna i Zawodowa
Fot. 123rf