NFOŚiGW: Termomodernizujemy domy bohaterów seriali TVP
Problem termomodernizacji może dotyczyć nawet 5 mln starych budynków jednorodzinnych w Polsce. Już niedługo także bohaterowie popularnych telewizyjnych seriali staną przed decyzjami remontowymi dotyczącymi ich domów.

Za sprawą kampanii EKOPREZENT – Ekologiczny Dom, realizowanej przez UNEP/GRID-Warszaw, dowiedzą się jak oszczędzać energię potrzebną do ogrzania budynków a tym samym oszczędzać pieniądze i dbać o środowisko naturalne.
Wątek termomodernizacyjny zostanie wpleciony w formie „idea placement” w życie bohaterów seriali TVP: „Klanu” i „Barw szczęścia”. W obu produkcjach widzowie spotykają się ze swoimi ulubieńcami i przeżywają ich zawodowe i osobiste perypetie. Teraz będą towarzyszyć im także przy decyzjach związanych z modernizacją ich domów.
Czy Borys przekona Barbarę do rozważenia jego propozycji ocieplenia ścian i dachu? Czy Jerzy zdoła namówić Elżbietę do zmian w rodzinnym gnieździe rodziny Lubiczów na Warszawskiej Sadybie i stary dom na warszawskiej Sadybie przejdzie głęboką termomodernizację?
Widzowie będą mogli przekonać się o tym już niedługo!
Zapraszamy do oglądania „Klanu” 22 kwietnia br. (emisja premierowego odcinka w TVP 1 o godz. 17.55) oraz „Barw szczęścia” 11 maja (emisja premierowego odcinka w TVP 2 o godz. 20.05).
Obecność wątku termomodernizacji w obu serialach jest elementem „III Edycji Ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej Zrób prezent sobie i środowisku – Ekologiczny Dom”. Kampania obecna jest także w stacjach radiowych (Radiu Zet, Zet Gold i Antyradiu).
Artykuły dotyczące tej tematyki pojawiają się także w miesięczniku MURATOR oraz w serwisach Muratordom.pl, Muratorplus.pl i Murator.tv. O korzyściach wynikających z termomodernizacji dowiadują się także czytelnicy dzienników regionalnych skupionych w grupie Polska Press i ich internetowych serwisów.
Eksperci kampanii będą także gośćmi śniadaniowego pasma programowego TVP2 – „Pytanie na śniadanie”.
Funkcjonuje również dedykowany tematyce termomodernizacji budynków jednorodzinnych serwis internetowy www.EkologicznyDom.org oraz profil na portalu społecznościowym Facebook www.facebook.pl/ekoprezent . Zapraszamy również nieprzerwanie na portal kampanii www.ekoprezent.org
Kampania dofinansowana jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.