Partner serwisu
16 listopada 2016

Dwa cele, pięć programów. Energa prezentuje plan działania

Kategoria: Aktualności

Energa chce się skoncentrować na dwóch celach: rozwoju nowoczesnej infrastruktury w ramach biznesu regulowanego oraz nowej, rozszerzonej oferty dla klientów. Rozwój w tych dwóch obszarach – Klient i Infrastruktura – pozwoli Grupie uzyskiwać stabilne przychody i zwiększać wartość przedsiębiorstwa.

Dwa cele, pięć programów. Energa prezentuje plan działania

Rynek energii ulega dynamicznym zmianom, a spółki energetyczne działają pod presją, spowodowaną stagnacją popytu, rozwojem OZE, niskimi hurtowymi cenami energii oraz presją konkurencyjną w obszarze sprzedaży. Tradycyjna energetyka ewoluuje od centralnej do rozproszonej generacji, od dochodowej dystrybucji do niezależności energetycznej, od tradycyjnej sprzedaży w stronę rynku wielu nowych graczy i nowych technologii. Utrzymanie pozycji rynkowej wymaga od spółek energetycznych dostosowania modelu działania do zachodzących zmian.

Przyjęta Strategia Grupy Energa na lata 2016–2025 jest odpowiedzią na wyzwania stojące przed polskim sektorem energetycznym. Budowa nowej i modernizacja już istniejącej infrastruktury wytwórczej i sieciowej, zobowiązania klimatyczne, dywersyfikacja dostaw to zadania, jakie muszą zostać zrealizowane w najbliższych latach.

– Zdefiniowaliśmy potrzeby rynku i do nich dostosowujemy model biznesowy Grupy i jej działania. Nowa strategia rozwoju opiera się na dwóch filarach: zaawansowanych usługach dla klientów i rozbudowie infrastruktury. Pierwszy cel będzie realizowany poprzez kompleksową, wieloproduktową ofertę dla klientów. Drugi – w ramach biznesu regulowanego. Przy czym dostrzegamy potencjał nie tylko w dystrybucji, ale także w wytwarzaniu energii – poprzez uczestnictwo Grupy w rynku mocy, aukcjach OZE. Głównymi fundamentami dla realizacji tych celów będą: innowacyjność, partnerstwa strategiczne i bezpieczeństwo finansowe. Projekty zawarte w Strategii mają zapewnić rozwój Grupy w coraz bardziej wymagającym i zmieniającym się otoczeniu rynkowym, przynosząc akcjonariuszom wymierne korzyści, a spółce – trwałą przewagę konkurencyjną – podkreśla Dariusz Kaśków, prezes Zarządu Energa SA.

Źródło i fot.: Energa

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ