Partner serwisu
23 listopada 2022

Odpowiedzialna przyszłość motoryzacji – strategia marki Jaguar na osiągnięcie neutralności węglowej

Kategoria: Aktualności

Dążenia do ograniczania emisji CO2 na terenie UE obligują producentów aut do podjęcia działań w tym kierunku. Elektryfikacja motoryzacji staje się faktem i każda marka chcąca oferować swoje samochody na terenie wspólnoty europejskiej, musi się do tego przyczynić. Za kilkanaście lat samochody elektryczne zapanują na ulicach – Plan Unii zakłada zakończenie sprzedaży aut spalinowych do 2035 roku. Marka Jaguar opracowała swoją strategię, aby uczynić użytkowanie samochodu maksymalnie ekologicznym, przy jednoczesnym zapewnieniu jeszcze lepszego prowadzenia i najlepszych wrażeń z jazdy.

Odpowiedzialna przyszłość motoryzacji – strategia marki Jaguar na osiągnięcie neutralności węglowej

Neutralność klimatyczna od 2039 roku

Marka Jaguar zamierza osiągnąć zerową emisję CO2 do 2039 roku. Standard zero carbon będzie obejmował wszystkie samochody oraz fabryki Jaguar i Land Rover. Plany uwzględniają zarówno cały łańcuch dostaw, produkty, jak i ogólną działalność firmy. Jednocześnie pełna elektromobilność będzie wprowadzana w ofercie marki. Plan rozwoju elektromobilności przyjęty przez Jaguara uwzględnia strategię Reimagine. Zakłada ona, że od 2025 roku wszystkie nowe modele marki będą elektryczne.  

Pierwszy w pełni elektryczny Jaguar – model I-PACE – został zaprojektowany od podstaw, dlatego nie uznaje kompromisów koniecznych przy przerabianiu auta spalinowego na elektryka. Pozwoliło to również osiągnąć optymalny rozkład masy akumulatorów. Dzięki temu baterie Jaguara I-PACE nie zajmują miejsca w kabinie i przyczyniają się do znakomitego prowadzenia w zakrętach.

Jaguar I-PACE – “Kot” na prąd

Jaguar I-PACE to sportowy elektryczny SUV, który wykorzystuje osobne silniki dla każdej z osi. Dzięki temu może zaoferować napęd na cztery koła, w pełni zdatny do użytku na nawierzchniach nieutwardzonych. Jednak to drogi asfaltowe są naturalnym środowiskiem tego kocura. Napęd Jaguara I-PACE przenosi moc 400 KM, a silniki generują aż 696 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu model jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,8 s. 

Nadwozie Jaguara I-PACE oparło się „modzie” na tworzenie elektryków z niemal całkowicie obłym przodem, który pozbawia samochód wyrazu. Rysy modelu I-PACE pozostały stanowcze i asertywne. Ostre wloty powietrza w zderzaku oraz wyraźnie zarysowany kształt atrapy chłodnicy stanowią zapewnienie o jego wysokich możliwościach drogowych, pomimo iż auto nie warczy i nie dymi. 

Poza świetnym prowadzeniem samochód może zaoferować zasięg na poziomie do 470 km. Jaguar I-PACE dysponuje amumulatorami o łącznej pojemności 90 kWh. Pełne ładowanie od 0 do 100% w przydomowej ładowarce Wallbox trwa 12 h i 45 min. W ciągu godziny zyskujemy około 35 km zasięgu. Szybkie ładowarki DC o mocy 50 kW zapewniają dodatkowe 60 km co 15 minut. Maksymalna dopuszczalna moc ładowania to 104 kW.

Elektryfikacja jest widoczna również w pozostałych SUV-ach Jaguara. Model E-PACE to kompaktowy sportowy SUV, który jest dostępny w hybrydowej wersji plug-in P300e. Auto rozwija moc 309 KM i dysponuje akumulatorem o pojemności 15 kWh. Auto pozwala pokonać w trybie elektrycznym około 60 km. 

Największy SUV Jaguar – model F-PACE jest także dostępny jako hybryda plug-in. Dzięki baterii 17 kWh może zapewnić zbliżony zasięg do swojego mniejszego brata. Moc tego samochodu to aż 404 KM. Zarówno jego układ przeniesienia napędu, jak i zawieszenie, zostały zestrojone dla maksymalnej satysfakcji prowadzenia. Jaguar I-PACE oraz wszystkie hybrydy Jaguara zdradzają, że marka nie porzuci swojego sportowego DNA i przyjemność z jazdy wciąż pozostanie jednym z głównych priorytetów. 

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ