Partner serwisu
08 maja 2020

Ciepło non stop

Kategoria: Z życia branży

Koronawirus, choć mikroskopijnie mały, zdeterminował wiele aspektów życia każdego z nas. Zagrożenia związane z epidemią determinują również działalność koncernu ciepłowniczego z Opola.  
 

Ciepło non stop

Zarząd Energetyki Cieplnej Opolszczyzny wprowadził szczegółowe wytyczne dotyczące organizacji pracy służb eksploatacyjnych spółki podczas epidemii COVID-19. Regulacje te są niezbędne ponieważ ECO prowadzi działalność polegającą na zapewnieniu funkcjonowania systemów i obiektów infrastruktury krytycznej w rozumieniu art. 3 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym tj. systemów i obiektów służących do zaopatrzenia w energię. Wykonanie tych wytycznych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia ciągłości produkcji energii i zaopatrzenia w tę energię odbiorców. Stanowi więc sytuację nadzwyczajną, mogącą wywoływać konieczność pracy w systemie wydłużonego czasu.
 

- Sytuacja jest nadzwyczajna, zatem i działania przez nas podjęte takie są– mówi Mirosław Romanowicz członek zarządu ds. operacyjnych ECO SA– proces przygotowania i wdrożenia zasad działalności części produkcyjnej przedsiębiorstwa zdeterminowała konieczność podjęcia działań zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa, w kontekście konieczności zapewnienia ciągłości produkcji i zaopatrzenia w ciepło naszych klientów.


Wprowadzone regulacje dotyczą zarówno organizacji czasu pracy, jak również wypoczynku i czasu wolnego służb eksploatacyjnych ECO i będą stosowane w zależności od rozwoju epidemii w kraju. Organizacja służb eksploatacyjnych ECO na czas pandemii COVID-19 zakłada m.in. dokonanie takiej zmiany systemu czasu pracy, która będzie zapewniać ciągłość funkcjonowania danego źródła ciepła. Nowy rozkład czasu pracy uwzględnia powierzenie pracownikowi godzin pracy w takim zakresie i wymiarze, w jakim będzie to konieczne. Dopuszcza się nawet ewentualność zakwaterowania pracowników w miejscu pracy, przy zapewnieniu odpowiedniego zaplecza oraz pełnego dostępu do środków ochrony osobistej.

- Wszystkie te zmiany mają na celu uniknięcie niepotrzebnego narażania naszych pracowników i ich rodzin – mówi Paweł Krawczyk, członek zarządu ds. ekonomicznych ECO SA - kwestią strategiczną jest również utrzymanie rynku w kontekście myślenia o przyszłości i łagodzenia skutków problemów, które mogą pojawić się w wyniku epidemii.

W ECO SA i innych spółkach Grupy Kapitałowej ECO już w marcu wprowadzono zdalny system pracy pracowników biurowych. Dzięki narzędziom elektronicznym obsługa klientów przebiega w sposób ciągły, sprawny i niezakłócony.

źródło: ECO
fot. ECO
Att
2020-05-09
Przecież w każdym takim zakładzie są podobne procedury i to od połowy marca...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ